ZACZYNAMY
1. wrzucamy odpowiednią liczbę monet do wrzutnika (górna szczelina) w nominałach 1, 2 lub 5 złotych
2. bierzemy pistolet do ręki
3. wciskamy przycisk programu 1 na wrzutniku (od tego momentu liczony jest czas mycia) i kierując pistolet w stronę samochodu naciskamy cyngiel pistoletu
PROGRAM 1 - mycie zasadnicze
- Na ten program przeznaczamy zazwyczaj około połowę czasu jaki chcemy przeznaczyć na całą pielęgnację samochodu.
- W pierwszej kolejności zalecamy wstępne zwilżenie wszystkich elementów samochodu. Proszek z gorącą, demineralizowaną wodą zmiękczy błoto, soki z drzew, owady itp., co ułatwi umycie pojazdu.
- Następnie myjemy dokładnie "raz przy razie", zaczynając od dachu i staramy się nie pominąć żadnego elementu karoserii.
- Strumień wody z proszkiem należy kierować prawie prostopadle do karoserii z odległości 10 - 30 cm
- Przy mocno zaschniętym brudzie, np. owadach, błocie, strumień wody z proszkiem można jeszcze trochę przybliżyć, ale trzeba pamiętać, że w przypadku nawet małego uszkodzenia na lakierze odległość z jakiej myjemy należy w takim miejscu zwiększyć, żeby nie "zerwać" lakieru.
PROGRAM 2 - spłukiwanie
- Po zakończonym myciu należy opłukać samochód z resztek proszku i rozpuszczonego brudu.
- W tym programie wykorzystana jest czysta woda wodociągowa.
- Płukanie samochodu zaczynamy od dachu i czynność tę wykonujemy z odległości 30 - 50 cm aż do momentu całkowitego pozbycia się detergentu.
- Jeśli zauważymy, że samochód w jakimś miejscu jest niedomyty - ponownie włączamy program 1, a następnie spłukujemy. Nałożenie wosku na źle domyty samochód spowoduje, że trudno będzie go ponownie umyć, ponieważ wosk zwiąże się trwale z niedomytą warstwą brudu na karoserii.
PROGRAM 3 - woskowanie
- Jeśli samochód jest już opłukany - można nałożyć wosk.
- Wosk zabezpiecza karoserię przed szybkim zabrudzeniem, przed szkodliwym działaniem promieni UV, a do tego lakier odzyskuje głębię koloru.
- Czynność tę również zaczynamy od dachu z odległości 30 - 50 cm.
- Wosk można stosować na szyby - wycieraczki w czasie pracy nawet lepiej zbierają wodę, a szyba nie maże się.
PROGRAM 4 - nabłyszczanie
- Na koniec stosujemy polimer nabłyszczająco-osuszający (również z odległości 30 - 50 cm) rozpuszczony w wodzie osmotycznej. Jego zadaniem jest pozostawienie niewidocznej warstwy mającej na celu nabłyszczanie i łatwiejsze odprowadzenie wody - osuszanie.
- Po tym programie nie ma konieczności wycierania samochodu do sucha. Nawet jeśli na karoserii zostaną krople wody, to po wyschnięciu nie zostają żadne plamy po wodzie.
Przycisk STOP - wyłączanie awaryjne
- Naciskamy ten przycisk tylko w wypadku awarii urządzenia, np. pęknięcia węża ciśnieniowego, pożaru itp. Naciśnięcię przycisku STOP nie wstrzymuje czasu odliczania impulsów !!!